Učenici 1.U razreda na satu SRZ obilježili su Dan medijske pismenosti.
Učenici su upoznati s osnovnim pojmovima o umjetnoj inteligenciji. Objašnjavaju što je umjetna
inteligencija, što je strojno učenje, kako funkcioniraju veliki jezični modeli poput ChatGPT-a, koje su
zamke takvih modela i kako ih izbjeći, odnosno kako ih pametno koristiti.
Kritičko evaluirane umjetne inteligencije generiranog sadržaja:
Učenici su radili u dvije skupine. Svakoj skupini dodijeljeni su parovi tekstova – jedan koji je napisao
čovjek i jedan generiran pomoću umjetne inteligencije na istu temu. Učenici nisu znali koji je tekst koji, a
njihov zadatak bio je analizirati tekstove i pokušati otkriti koji je generiran umjetnom inteligencijom.
Tijekom analize, učenici su trebali odgovoriti na sljedeća pitanja:
– Koje su razlike između tekstova?
– Koji tekst smatrate pouzdanijim i zašto?
– Koje su potencijalne prednosti i nedostaci korištenja umjetne inteligencije za pisanje takvih tekstova?
Nakon rada u skupinama, predstavnici svake skupine prezentirali su svoje zaključke, a nastavnica je
vodila raspravu o tome kako kritički vrednovati sadržaj generiran pomoću umjetne inteligencije. Poseban
naglasak stavljen je na važnost provjeravanja informacija iz više izvora.
Ova aktivnost pomogla je učenicima razviti kritičko mišljenje i odgovornost prilikom primanja različitih
informacija, što je jedan od ključnih ciljeva Dana medijske pismenosti.

