


Peteročlani EPAS tim i učenici četvrtih ekonomskih razreda posjetili su Međunarodni sajam ekstra djevičanskog maslinovog ulja i proizvoda Mediterana “Olio Capitale 2025” u Trstu, Porto Vecchio, s preko 200 izlagača. Ove su godine bili prisutni uglavnom izlagači iz svih dijelova Italije, od sjevera do juga odnosno Sicilije, te nekoliko izlagača iz Grčke. Izlagača iz Hrvatske ili Slovenije nažalost nije bilo.
Terenska je nastava bila podijeljena na dva dijela / EPAS DIO i VT DIO.
EPAS DIO TERENA / ekipa je imala zadatak obići sve izlagače u 2 paviljona i potom odabrati njih 30 koji su na njih ostavili utisak, bilo izložbeno prodajnim prostorom, bilo promotivnim materijalima, odnosom izlagača prema posjetiteljima i potencijalnim kupcima i mogućim inovacijama. S tim ciljem pripremili su 30 bočica vrhunskog bučinog ulja našeg nagrađivanog proizvođača Danijela Sinkovića te po 4 promotivne kartice koje su bile dio bočice. Sve kartice su služile promociji destinacija u našoj županiji putem predstavljanja kulturno povijesnih spomenika s jedne te gastronomske ponude s druge strane.
Jedna je kartica promovirala Zabok, Dvorac Đalski, restoran Zaboky i Zaboky selo, te našu školu i Hotel Akademis; druga, Marijansko svetište Mariju Bistricu te Lojzekovu Hižu; treća, Krapinu i Vuglec Breg te četvrta, Veliki Tabor i Desinić te Grešnu Goricu.
Poslovni poklon za izlagače je bio pun pogodak i prava reklama bučinog ulja na sajmu maslinovog. Potpun novitet za izlagače i izvrstan podatak o potencijalu ovog proizvoda. Tim je razgovarao s odabranim izlagačima o njihovim plantažama, proizvodnji, motivima, zadovoljstvu. Zamolili su ih da riješe anonimnu anketu (na engleskom i talijanskom jeziku) o njihovom poslu, nasljedstvu, novom projektu, planovima o proširenju posla, konkurenciji, položaju maslinara u EU, EU i nacionalnim potporama, EU zakonskim odredbama kada je u pitanju proizvodnja, održavanje nasada, zaštita od bolesti i štetnika, itd. Možemo biti potpuno zadovoljni / istraživanjem i analizom pokrili aktualne EU teme i pritom dobro promovirali program ambasadora i ponudu Zagorja.
VT DIO / ostali učenici koji su ustvari i zaposlenici školskih vježbeničkih tvrtki također su trebali dobro istražiti, odabrati izlagače i potom odraditi zadani zadatak. Jedna ekipa iz svake tvrtke trebala je istražiti kod izlagača motivaciju za bavljenje ovim poslom, druga ekipa je trebala procjenjivati izložbeno prodajni prostor i materijal za posjetitelje i eventualne partnere, dok je treća trebala istražiti i analizirati način postupanja ulagača tijekom prodajnog razgovora.
Svaki tim treba snimiti audio vizualni zapis u trajanju od 7 minuta, što po svakoj tvrtki iznosi 21 minutu snimljenog materijala.
Marija Dlesk, dipl. oec., prof. savjetnik, senior ambasador EU parlamenta











