Projket Pompei, la città (non)scomparsa / Pompeji, grad koji (ni)je nestao
Autor: Ivana Manojlović, 22. 5. 2021.
Ove su godine neki učenici 3. htt, 4. htt i 4. thk s njihovom nastavnicom talijanskog jezika, prof. Vlatkom Benko, odlučili napraviti projekt Pompei, la città (non)scomparsa te istražiti činjenice vezane uz talijanski grad Pompei i erupciju Vezuva koja se, prema podacima, dogodila u kolovozu 79. godine. Cilj ovoga projekta bio je unaprijediti komunikacijske sposobnosti učenika iz talijanskog jezika na razini: Detalje o projektu pogledajte pod opširnije!
Projekt je započeo gledanjem filma Pompei iz 2014. g. Sinkroniziranu verziju ovog američkog filma na talijanskom jeziku učenici su mogli pogledati zahvaljujući našoj lektorici, profesorici Silviji Venchiarutti, koja u našoj školi već 4. godinu drži sate na talijanskom jeziku učenicima 3. i 4. razreda četverogodišnjeg programa obrazovanja.
Nakon što su odgledali film i dobili ideju što bismo ovim projektom željeli postići - istražiti neke činjenice i mitove o Pompejima te događajima koji su se dogodili u ono vrijeme, a zatim podučiti ostale učenike i sve koji su zainteresirani o istima - učenici su odigrali Kahoot kviz i tako provjerili jesu li dobro razumjeli odgledani film.
Zatim su se podijelili u timove i odabrali teme svojega istraživanja te su u periodu od rujna 2020. do veljače 2021. tražili činjenice i podatke vezane za temu koju su odabrali. Svoja istraživanja predali su u pisanom obliku te su ih lektorica i njihova nastavnica pregledale i ispravile. U istraživanju činjenica i radu na temi, učenici su se služili podacima na koje su naišli na Internetu.
Svoje radove učenici su, potom, preveli na hrvatski jezik jer je jedan od ciljeva bio informirati o istraživanju i sve one koji ne razumiju talijanski jezik.
Zatim je uslijedila faza snimanja audio zapisa onoga što su istražili te je konačna faza bila izrada digitalne knjige koju smo predstavili na mrežnim stranicama naše škole kao i na školskoj fb stranici.
Rad na projektu bio je otežan jer su neki učenici, zbog pandemije, bili kod kuće i imali online nastavu pa je komunikacija na relaciji učenik - nastavnica bila otežana i trajala je dulje nego da su svi bili u školi, a to je posebno došlo do izražaja kod snimanja audio zapisa. Zbog toga projekt nije dovršen u travnju, kako je planirano, već krajem svibnja.
Voditeljica projekta
Vlatka Benko, prof.