Prednosti i nedostaci u nastavi na daljinu iz područja Računovodstva
Autor: Ivana Manojlović, 7. 7. 2022.
Razvoj obrazovnih tehnologija, posebice onih digitalnih, omogućio je lakše komuniciranje između učenika i nastavnika i otvorilo brojne mogućnosti za jednostavnije i lakše izvođenje nastave na daljinu. U međužupanijskom istraživanju „Prednosti i nedostaci u nastavi na daljinu iz područja računovodstva“ sudjelovali su učenici Srednje škole Prelog (Međimurska županija) i Srednje škole Zabok (Krapinsko-zagorska županija), zanimanja ekonomist i turističko-hotelijerski komercijalist.
Istraživanju je pristupilo 59 učenika Srednje škole Prelog i 80 učenika Srednje škole Zabok. Istraživanje je provedeno u razdoblju od 1. travnja 2022. do 13. travnja 2022. godine, a sam upitnik je sadržavao 18 pitanja. Istraživanje su u Srednjoj školi Prelog provele Dragica Koštarić i Tanja Lilić, a u Srednjoj školi Zabok Davorka Gavranić. Kako bismo saznali koje su trenutačne realne mogućnosti za implementaciju nastave na daljinu u tradicionalnu nastavu i za potrebe predavanja, provedeno je istraživanje o stavovima učenika o nastavi na daljinu iz područja računovodstva. Učenici u obje škole posjeduju srednju razinu složenosti digitalnih kompetencija te su u nastavi računovodstva koristili različite digitalne alate, najviše Wordwall, Kahoot, Office 365 i Bookwidgets.
Za praćenje nastave uživo tijekom nastave na daljinu u Srednjoj školi Prelog najviše je korištena digitalna aplikacija Zoom, a u Srednjoj školi Zabok Google Meet. U nastavi na daljinu korišteni su različiti informacijsko-komunikacijski uređaji: pametni telefon, osobno računalo i tablet. Više od polovice ispitanih učenika slaže se da izvođenje nastave na daljinu ne poboljšava njihovu aktivnost (54,20 %, 53,80 %), motivaciju ni interes za nastavni sadržaj iz računovodstva (66,30 %, 62,70 %). Razinu usvojenosti nastavnih sadržaja i korisnost uporabe IKT-a pri ponavljanju i vježbanju učenici obje škole ocjenjuju ocjenom dobar. Većina učenika Srednje škole Prelog (81,40 %) koristi digitalne obrazovne sadržaje za učenje kod kuće, dok u Srednjoj školi Zabok iste koristi 87,50 % učenika.
Digitalni obrazovni sadržaji najviše se koriste za ponavljanje i vježbanje. Samo izvođenje nastave na daljinu iz područja računovodstva ocjenjuju ocjenom vrlo dobar. Većina učenika (62,70 %, 65 %) u obje škole navodi da nastava na daljinu ne doprinosi njihovim boljim postignućima iz računovodstva. Također, više od 80 % učenika nije se samostalno upustilo u izradu digitalnih obrazovnih sadržaja. Digitalne obrazovne sadržaje za učenike najvećim dijelom pripremaju njihove nastavnice. Ovi rezultati govore u prilog činjenici da su izvođenje nastave uživo i neposredna komunikacija s učenicima od neprocjenjive vrijednosti za kvalitetu nastave i ostvarivanje odgojno-obrazovnih ciljeva.
AUTORICE ISTRAŽIVANJA:
mr. sc. Tanja Lilić, pedagoginja u SŠ Prelog
Dragica Koštarić dipl. oec., nastavnica u SŠ Prelog
Davorka Gavranić dipl. oec., nastavnica u SŠ Zabok