Europski dan jezika 2022. u Srednjoj školi Zabok
Autor: Ivana Manojlović, 3. 10. 2022.
Poznavanje jezika i jezična raznolikost preduvjeti su za međukulturalno razumijevanje milijuna Europljana s kojima dijelimo naš kontinent. Poticanje višejezičnosti bio je ključni razlog za pokretanje obilježavanja Europskog dana jezika 2001. Stručno vijeće nastavnika stranih jezika se i ove godine pridružilo europskom pokretu s ciljem promicanja učenja stranih jezika. U tjednu od 19.09.-26.9. 2022. nastavnici i učenici Srednje škole Zabok sudjelovali su u provedbi različitih aktivnosti na talijanskom, njemačkom, francuskom i engleskom jeziku.
Kako je poznato da Talijani često u govore koriste gestikulacije kao neverbalan način komunikacije, učenici 3.htt i 4.htt, pod vodstvom nastavnice Vlatke Benko, prof. talijanskog jezika, odlučili su educirati učenike 1. htt, 1. thk, 2. htt i 2. thk razreda podučavajući ih nekim osnovnim gestama koje se koriste u svakodnevnom govoru. Za tu aktivnost, svaki je razred odabrao nekoliko predstavnika koji će razredima predstaviti ukupno 10 najčešćih gesti, a razumijevanje naučenoga provjerili su putem kvizova izrađenih u alatu Kahoot i Quizizz.
Učenici 4.htt razreda ove su se godine dali u potragu za blagom (Schnitzeljagd) na njemačkom jeziku. Aktivnosti su se odvijale jednim dijelom u školi, a većim dijelom na različitim lokacijama u gradu. Učenici, podijeljeni u timove, tražili su „blago“ na raznim lokacijama (školskoj knjižnici, trgovačkom centru, gradskoj knjižari, kafiću…) pod budnim okom nastavnice Vesne Šukan, profesorice njemačkog jezika. Tražile su se knjige njemačkih autora, njemački proizvodi u trgovinama i kafiću, informacije na internetu. Najuspješniji tim, koji je riješio sve zadatke, osvojio je pobjedničku nagradu, dok su ostali timovi preuzeli svoje zaslužene nagrade.
Učenici 3.HT koji uče njemački kao drugi strani jezik održali su kao i prošle godine nastavni sat putem video poziva, ovaj put s razredom škole Haluk Ündeğer Anadolu Lisesi iz Istanbula (Turska). Svaka se škola kratko predstavila prezentacijom, a u nastavku su učenici jedni drugima postavljali pitanja koja su se uglavnom odnosila na školsku svakodnevnicu, te odigrali kviz o hrvatskim, njemačkim i turskim specijalitetima. Učenicima se svidjela škola u Istanbulu jer ima kantinu i teretanu, ali i video o Istanbulu.
Učenici 2.HT koji uče njemački kao prvi strani jezik također su održali nastavni sat putem video poziva, s istim razredom iz Istanbula te razredom škole VKO Bovenbouw, iz grada Opwijka (Belgija). Sat je zamišljen kao Mystery Skype, a cilj mu je osim obilježavanja Europskog dana jezika bilo i upoznavanje učenika – partnera u ovogodišnjem eTwinning projektu. Dora je odgonetnula da se radi o Belgiji, a Tamara je u kvizu o jezicima zauzela 3. mjesto među šezdesetak učenika iz tri škole.
Učenici 4.EB razreda obilježili su Europski dan jezika temom „Germanizmi u hrvatskom jeziku“. Diskusija, kviz, igranje uloga i rječnik odabranih germanizama samo su neke od provedenih aktivnosti na satu njemačkog jezika.
Učenici 1.THK, 2. THK te 2.HTT okušali su se u prepoznavanju jezika u glazbenom kviz a isti ih je potaknuo na razgovor o poznavanju različitih jezika i jezičnih obitelji. Prepoznavanje idioma, razlikovanje jezika pjesme te kviz u kojem se testiralo poznavanje povijesti, zemljopisa i kulture Europe bili su izazovi s kojima su se suočili učenici 3. htt, 4. htt i 4. thk koji uče engleski jezik kao prvi i drugi strani jezik. Kako zvuči velški najbolje znaju učenici 3. ub a u 1. u učenici su izradili svoj prvi engleski-hrvatski-ukrajinski rječnik.
3.Eb i 4.Ea natjecali su se u igrama riječima kao što su Scrabble, Ghost, Alias i Hangman, kako na engleskom, tako i na hrvatskom jeziku. Učenici 1.K, 2.K i 2.Ea govorili su o europskim jezicima, kulturi i Europskoj uniji a budući je prof. Cimperšak studirao češki jezik i književnost, učenici su kroz kvizove naučili i neke činjenice i zanimljivosti o češkoj kulturi i jeziku.
Sat francuskog jezika za učenike 4.THK protekao je u znaku kviza “Où suis-je” u kojem su pokazali usvojena lingvistička znanja.